torsdag 16 juli 2009

Förberedelser


Nyimpregnerade regnkläder

Jeroen sitter och jobbar det sista inför sin semester som börjar imorgon. Jag håller på och förbereder inför resan till Färöarna. Idag har mina och Hugos regnkläder fått sig en omgång med impregneringsmedel. Jeroen äger inga regnkläder den galningen. Att ta med regnkläder rekommenderas när man åker till Färöarna... För övrigt är det 13-14 grader där en normal sommar... Skönt! :p

Man skulle torka bort överskott av impregneringsmedel med en våt trasa några minuter efter att man sprejat kläderna. Det stod inget om att man skulle använda handskar när man torkade. Nu har jag impregnerade handflator! Jag borde ha vetat bättre som jobbat på kemilab flera år ;)

Egentligen skulle jag vilja köpa en ny regnjacka, en skaljacka. Men med tanke på att mina vandringskängor kostade nästan en halv kamera, så får jag nöja mig med min gamla jacka. Kängorna är ett måste när vi skall ut och titta på lunnefåglar på Mykines. Det är livsfarligt att gå därute i vanliga skor. Jag har förbannat mig själv de två senaste gångerna jag slirat omkring där i vanliga gympadojjor... Det är blött, brant och halt. Om man halkar omkull på fel ställe kan man lätt trilla ner för något stup, hundra meter rakt ner i vattnet (eller mot någon vass klippa).



Mina nya, fina kängor som skall hålla mig vid liv under vandringen på Mykines.

1 kommentar:

  1. Jättefina kängor! Men du, din käre sambo får allt ta och köpa sig ett regnställ innan vi åker till Färöarna!!! Hälsa det från svärmor!

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online