lördag 19 juni 2010

Älskade cykel

Häromdagen plockade jag fram min cykel ur förrådet för första gången sedan jag blev gravid för att pumpa däcken och tvätta av den. En varm kärlekskänsla spred sig i kroppen på mig. Jag älskar den där cykeln! Lite konstigt att ha en cykel för 8000 kr när man sällan använder den. Jag köpte den när jag fortfarande cyklade ut till stallet (en mil enkel väg) 5-7 dagar i veckan. Jag har funderat på att sälja den och köpa något billigare, men jag kan inte! Den är så fiiiin!!!

Idag tog jag en tur med cykeln på en halvtimme. Jätteskönt, men jag kom inte många hundra meter innan jag kände av lite mjölksyra i lårmusklerna! Härlig träningsvärk imorgon??? Förhoppningsvis hinner jag cykla en runda imorgon också.

Med vikten har jag inte satt upp något nytt mål ännu. Inskrivningen var när jag var i 15e veckan och då hade jag gått upp 5 kg. De där 5 kilona skall bort, men jag har inte bestämt mig för hur snabbt. Man skall ju inte banta när man ammar, så vi får se. 15 veckor kan jag ju ge det eftersom det tog 15 veckor att gå upp dem ;) Skynda långsamt! En hel del muskler skall ju byggas upp också och muskler väger som bekant mer än fett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online