söndag 13 juni 2010

Pyssel


När Oliver har en orolig dag vågar jag inte bege mig ut för att leka med Hugo eftersom Oliver inte orkar sitta i Babybjörn någon längre stund och jag inte känner att jag kan gå och bära på en bebis som inte kan hålla sitt huvud självt... Som tur är finns det ju alltid något man kan pyssla med hemma. Som fingerfärg till exempel. Hugo har glömt bort allt vad fobi för kladd heter (tacka dagis för det!) och älskar att måla händer och armar med all färg som erbjuds.

Just nu ligger Oliver nere i vagnen och sover. Han somnade i min famn, men jag lade ner honom efter en stund. Som vanligt vaknade han och låg och gnäkte en halvtimme ensam. Sedan hände det! Istället för att kräva mat med ett ilsket skrik, så somnade han om! Han somnade även om i vagnen imorse när jag var ute på långpromenad och han råkade vakna. Det här tycker jag skall bli en vana!!! :D

2 kommentarer:

  1. Men Laila!
    Det är ju det du ska ha långsjalen till!! (ang första stycket)

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online