torsdag 10 juni 2010

Ensam med 2 blöjbarn


Jag hoppas innerligt att detta blir en vanlig syn i sommar då jag är hemma, dagis stängt och Jeroen jobbar. Bröderna ligger och sover - på samma sätt! Det var så kul att se dem somna in. De gjorde samma miner och vred på huvudet fram och tillbaka likadant!!!

Idag var min första heldag hemma ensam med två barn. Det var sådär roligt. Oliver vägrade att sova någon annanstans än i min famn under förmiddagen, vilket resulterade i att han inte sov alls eftersom jag envisades med att lägga ner honom. Hugo behövde ju mat, ren blöja, leka, mer mat osv. Inte ens under blomplockningspromenaden sov han utan låg och gnällde i vagnen.

Efter att Hugo och jag ätit lunch chansade jag friskt på att ta en promenad med grabbarna. H ville sova i gamla vagnen. Sedan gick han med på Blockcitatatt sitta bedvid O i nya vagnen, men då ville han SITTA och inte halvligga (eller halvsitta som jag så pedagogiskt kallade det). Men till slut gick det för sig att jag fällde ner hans säte. Precis när H började slumra in började O protestera och H blev klarvaken. Jag började svära inombords, men kunde lyckligtvis sluta med det ett par minuter senare då båda somnade sött (se ovan).

Jag passade på att ta en långpromenad. När jag kom hem var det 20 min kvar tills det var dags att gå till BVC. Jag stressade för att packa skötväskan med saker till båda barnen, göra iordning matsäck till Hugo och städa iordning i köket.

Efter BVC gick vi till Öppna förskolan. Det var kul, men störde såklart Olivers sömn igen.

Under eftermiddagen var O ovanligt hungrig och viile äta ofta (varje timme) och länge (tills han somnade efter en halvtimme). Han vaknade så fort jag tog ur mjölkfabriken ur munnen på honom och somnade såklart inte om igen.

När det var dags att börja äta började det sedvanliga kvällsskriket. Thank God att Jeroen var hemma då så att han kunde äta tilsammans med Hugo!

Phu, vilken dag!

1 kommentar:

  1. Kom hit i sommar! Här finns en massa bra barnpassare! Kraaaaam

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online