lördag 31 juli 2010

Tungan rätt i mun...


Härligt ansiktsuttryck! Koncentrerad som tusan på bollen!
Hugos potträning går bra! Vi har tyvärr råkat hamna i belöningssystemträsket för att jag var klantig i början av potträningen när det var stekhett ute och sa att Hugo skulle få glass (klibbig glass, som Hugo kallar det = Piggelin) om han kissade på pottan. Vi har ersatt glassen med ett presentsystem där han/vi får fylla i en ruta varje gång han kissat på pottan och när han fyllt i 30 rutor så får han en liten present, 60 rutor en mellanpresent och 90 rutor en stor present.
Jag gillar inte belöningssystem egentligen, men det verkar funka bra just nu i alla fall. Imorse glömde Hugo helt och hållet bort att be om en glass när han kissat på pottan. Istället var det en plupp som skulle fyllas i!
Idag fick Hugo sin lilla present. 30 stycken kiss på 4 dagar! Ytterligare ett framsteg var att han inte kissat i blöjan på eftermiddagen, utan väntade tills blöjan åkte av efter middagen då han raskt sprang till pottan och kissade.
Efter 90 kiss på pottan hoppas jag att vi kan prova att ta bort blöjan på dagen och bara ha kalsonger + byxor. Om Hugo skriker efter pluppar och presenter får vi väl hitta på något smart igen. Kanske en stor fin present (Blixten-Duplo är nog något som kan locka) när han klarat av x antal dagar helt utan blöja. Och har vi kommit så långt så kan jag inte tänka mig att han vill ha blöja igen. Han är ju smart och har fattat att grannpojken inte har blöja, så då vill Hugo också vara stor pojke. Hoppas jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online