måndag 30 augusti 2010

Bra träning?

Det är full rulle här på västkusten! Idag har jag nattat båda pojkarna själv. Mormor fick inte hjälpa till, trots att det blev snudd på katastrof ett tag. Allt gick sååå bra och Hugo var typ en minut ifrån att somna ordentligt när Oliver började pusta och gnälla efter mat. Jag förklarade för Hugo att jag skulle mata Oliver och sedan lägga mig och krama honom igen. Medan jag ammade ville Hugo ligga med huvudet på min hand. Han höll stenkoll på vad Oliver gjorde.

Så när Oliver släppte taget viskade han frenetiskt: "Oliver är klar! Oliver är klar! Oliver är klar!" Jag försökte hyssja honom för att Oliver inte skulle vakna. Stackars Hugo svarade med att han pratade tyst och blev jätteupprörd för att jag inte ville att han skulle viska. (Jag ville ju inte att Oliver skulle vakna igen.) Allt slutade med att Hugo började skrika i protest och förvirring. Oliver vaknade och blev rädd för att Hugo skrek. Och där satt jag med två skrikande barn. Mommo ryckte in för att hjälpa till, men jag skickade barskt ut henne. :( Hugo måste ju lära sig att han inte alltid kan få 100% uppmärksamhet. Även om det säkert inte är lätt när man bara är 2½ år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online