tisdag 28 september 2010

Arbetsförmedlingen

Igår var jag på arbetsförmedlingen och fick lite info om startaegetbidrag och startaegetkurs. Jag vill göra förberedelser NUUU, men jag får snällt vänta. Det händer ändå ingenting förrän jag skriver in mig som arbetssökande, kan visa att jag inte får något jobb osv. Det jag kan göra är fila på min nya hemsida, min nya blogg, affärsplanen och förbättra min portfolio.

1 april går jag av mammaledigheten. Sedan dröjer det 2-3 veckor innan jag kan få svar om jag och min affärsplan duger. Sedan skall jag invänta ett lämpligt datum för startaegetkurs, om de fortfarande finns kvar till våren. Den är på 4 veckor. Så om jag har tur blir det dags att starta eget i juni. Bra eller dålig tidpunkt på året? Tål att fundera på! Starta eget utan bidrag? Nja, lite för tufft för ekonomin tror jag!

2 kommentarer:

  1. Är det inte många som gifter sig i juni? eller i alla fall på sommaren. Du får lansera dig som bröllopsfotograf?

    SvaraRadera
  2. Bröllopsfotografi är inte det jag vill satsa på just nu med små barn hemma. Är man bröllopsfotograf så är man borta hela dagen varje lördag från början av maj till slutet av september.

    Sedan bokar man ju sin bröllopsfotograf många månader i förväg :) Så första sommaren är ju körd i vilket fall som helst.

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online