torsdag 3 december 2009

Beröm!

Så mycket som jag gnällt och klagat över Hugos dåliga sömn så måsta jag ju berömma honom via bloggen nu när han sover så mycket bättre! Ikväll kröp han upp i sängen själv, kurade ihop sig med benen under magen och lät mig lägga filten (med "Bilar", ingen annan fungerar, mycket viktigt!) på honom, sedan sjöng jag godnattsång, han sa mamma några gånger och sedan sov han!

Dessutom har han sovit kl 19-05 två nätter i rad och själv klivit upp ur sängen när han vaknat och knallat in till oss. Duktiga duktiga Hugo!

Det är nu 3 månader sedan exakt som han slutade komma in till oss själv. Jag var hemmifrån en natt och Hugo vaknade någon gång på natten och gick in till oss. Han såg att jag var borta och gick troligen till trappgrinden och började ropa efter mig. Jeroen vaknade inte förrän Hugo grät våldsamt. Efter det har jag alltså fått gå in och hämta Hugo när han vaknat på natten... Så viktiga är rutiner för vår prins och så katastrofala och långvariga följder blir det när något inte följs till punkt och pricka ;) Nåja, sömnen har väl alltid varit det jobbigaste för Hugo. Men nu äntligen verkar han vara helt trygg med att både somna och vakna.

3 kommentarer:

  1. Duktig kille!
    tycker mommo! :-)

    SvaraRadera
  2. Hugo hade gått omkring och "pratat med mommo i telefon" på dagis idag berättade fröknarna när jag kom för att hämta honom :D

    SvaraRadera
  3. Nu blev mommo riktigt rörd och glad :-).
    Längtar efter dig Hugo. Vi ses om drygt två veckor! :-)
    Kram
    Mommo

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online