tisdag 29 december 2009

Skaparlust


Mykines, 24 juli 2009
foto: jag
Jag ägnar kvällarna åt att titta på lektionerna på distanskursen "Fotografi - visuell kommunikation" nu för att komma ifatt så snabbt det bara går. Ibland blir det lite långtråkiga diskussioner och då kan jag inte låta bli att pilla på lite bilder från Färöarna i somras medan jag lyssnar.
Den här bilden är från min favoritö, Mykines, där lunnefåglarna häckar. Den togs bara ett par dagar innan lunnefåglarna flög iväg på sin långa resa till Afrika där de tillbringar vintern. Vädret var helt fantastiskt för att vara Färöarna - helt klarblå himmel och kring 20 grader varmt. (Jag som inhandlat ett par dyra vandringskängor enbart för att känna mig säker på foten den här dagen på Mykines där gräset normalt är vått och halt. Det brukar vara läskigt att vandra i det hala gräset då vissa partier är väldigt branta och utan staket eller liknande att hålla sig i och halkar man på ändan känns det som att man skall stupa rakt ner i havet ett hundratal meter längre ner... Nu var det torrt och gympadojjor med sliten sula hade säkert fungerat lika bra.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online