söndag 20 december 2009

Fotografi - visuell kommunikation

Jag har alldeles för mycket att göra... Jag hade räknat med att vara arbetssökande efter nyår och att jag därmed skulle hinna med saker som: avsluta pågående distanskurs i visuell kommunikation, röja ur en hel del ur arbetsrummet som någon gång under 2011 kommer att bli ett barnrum, sälja hästsaker och böcker på Blocket, fixa min hemsida, fixa portfolio, redigera bilder från Färöarna, kolla upp saker inför ev start av eget företag, sammanfatta och titta kritiskt på mina bilder under 2009, ordna bilder och skriva i Hugos pärm, träna regelbundet mm mm - INNAN bebis kommer.

Eftersom jag kommer att fortsätta jobba lika mycket som nu så blir det stressigt att hinna med allt det där. Därför gör jag nu ett ryck med min kurs "Fotografi - visuell kommunikation" som jag läser på Jönköpings högskola. Jag har satt upp ett mål att jag skall ha tittat igenom alla lektioner och lämnat in åtminstone 2 av uppgifterna i slutet av januari nästa år. Jag tror inte att det skall vara några problem att hinna med det. Att titta på lektionerna är absolut inga problem, det gör jag på kvällarna när Hugo sover. Det som är mer knivigt är att hitta tid för fotografering av inlämningsuppgifterna. Jag behöver lugn, ro, ensamhet och gärna dagsljus.

Ikväll tittar jag på lektion 4. Så här långt vet jag inte riktigt vad jag tycker om innehållet i kursen... Kursledarna, Mattias Karlsson (från http://www.moderskeppet.se/) och Göran Segeholm är mycket pedagogiska och bra. Jag vet dock inte hur mycket nytta jag kommer att ha av kursen i framtiden eller hur mycket jag egentligen kommer att ta åt mig av innehållet. Förra kursen jag läste, "Digital bildbehandling", var mer konkret med tips och tricks i Photoshop. Men jag skall göra mitt bästa för att kunna använda mina nya kunskaper i visuell kommunikation också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online