onsdag 9 september 2009

Soptipp



Let's face it. Kontoret jag sitter på är en soptipp! Det är ett stort kontor, men halva golvet är fyllt av gamla ofunktionella datorer, skärmar, tangentbort o dyl. Andra halvan fylls av flyttkartonger och överblivna labstolar. Hyllor och skrivbord är fyllda av diverse papper; viktiga papper blandade med skräppapper. De är inte insatta i pärmar eller mappar, utan ligger hullerombuller i ostrukturerade högar.

Så ser min arbetsmiljö ut. Insprirerande? Inte alls! Och inte är det min skit som ligger här heller.

Idag har jag dock börjat ta tag i saken. I vintras när jag var här under 3 månader städade jag hyllorna på ena väggen, idag har jag börjat med skrivbordet och andra väggen. Snacka om att jag slänger papper! Gamla reklamerbjudanden från olika laboratorieföretag från 2002/2003!!!! Oöppnade och inplastade!!! Bläk! Det jag sparar skall jag lägga i sorterade högar/mappar och så skall jag ta tag i herr professor (som är ansvarig för denna oreda) och se vad han vill spara. Skall även försöka luska reda på om det inte finns någon slags arkiveringsmöjlighet i ett förråd vi har därnere.

Visserligen är jag bara lovad att vara kvar här drygt en månad till. Men jag vill inte sitta i den här skiten längre! Och dessutom kan jag lika gärna göra någon nytta de timmar jag har väntetid på lab.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online