fredag 29 oktober 2010

Det händer saker här!

Det har hänt mycket i Olivers utveckling den här veckan! Han kan utan problem hasa runt ett halvt varv om han ligger på mage för att se vad som händer "bakom ryggen" på honom :) Idag råkade han dessutom lyckas att åla bakåt ett par cm.

Oliver har börjat äta mjölkfri köpgröt och idag fick han även prova att äta kött och dricka vatten. Första skeden gav tydligen kräkkänslor, men sedan fick han hålla skeden själv och då var det jättegott! Plötsligt ser jag större möjligheter att ta mig till studion och fota (utan att hela familjen måste vara involverad för att fixa amningstiderna....). Fantastiskt vad snabbt det går!

Nästa vecka tror jag att vi provar Sempers mjölkfria välling också. Oliver verkar inte vara lika kräsen som Hugo var när det gäller mjölkfria alternativ till gröt och välling. Hugo ratade välling och gröt, förutom Enago's mjölkfria gröt. Med välling och nappflaska OCH gröt som alternativ till mammas tutte, så skulle jag plötsligt känna mig fri som vinden :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online