fredag 1 oktober 2010

Rädd

Kvällar som den här är jag rädd för! Jag är ensam med barnen!!! Att natta två småbarn samtidigt när båda har sina speciella krav för att somna sött, lugnt och tryggt går inte. Så idag fick Hugo titta på film till kl 20.30. Vid den tiden sov Oliver tungt på min arm....

...och just som jag skrev det vaknade O med ett skrik....

.... Då gav jag Nenne till Hugo och tog viskande med honom upp och nattade honom. Hugo hade då kämpat tappert mot sömnen i över en timme på soffan. Jag förstår inte varför han inte bara kan somna!?!?!

Nu skall jag gå och lägga mig. Förhoppningsvis slipper jag springa fram och tillbaka mellan rummen. Wish me luck!

Edit: Oliver vaknar var 5e min och gråter. Vet inte vad det är som smärtar honom mest, tänder som kryper upp genom tandköttet (han biter som en galning på allt han kommer åt nu) eller magen. Han har inte gjort nr 2 sedan i måndags morse och jag är rädd att det är stopp... Han har fått morotspuré ett par dagar nu och jag kommer ihåg när Hugo hade ätit morot när han var liten bebis så kom all morot ut som en stor hård klump. Inte smält överhuvudtaget. Varför minns man inte sånt INNAN man ger morot till nästa barn??? Om Oliver inte får ut något under natten eller imorgon bitti så vet jag inte vad vi skall göra :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online