tisdag 13 oktober 2009

Artikel för publicering

Nu är det 2½ år sedan jag disputerade. Fortfarande har vi inte skickat in min tredje artikel om interaktionen mellan proteinet aktin och chaperoninerna TRiC och GroEL (bilden). Nu är vi i alla fall äntligen igång med finputsningen av texten. Allt är färdigt med den annars. Sjukt dåligt att den inte är inskickad ännu, men herr professor har hela tiden haft annat att prioritera framför den här artikeln.

Idag gör jag lite rutinarbete på labbet samtidigt som jag läser igenom min gamla text. Jag skall också ögna igenom ett antal artiklar som publicerats i ämnet efter min disputation.

Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man gör flera saker samtidigt så här. Jag får INTE glömma bort att jag kör en gel ute på lab, för då är en dags arbete ogjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online