fredag 30 oktober 2009

Fri lek på Simsalabim


Igår åkte jag och Hugo direkt till Simsalabim från dagis. Hugo sov i vagnen när jag kom, men han vaknade lagom till att vi skulle kliva på bussen.

Simningen gick super! Vi hittade på en övning som gick ut på att jag kastade ut två leksaksbåtar till kanten, Hugo simmade dit, tog tag i kanten, jag flyttade båtarna ett par meter, Hugo gick apa längs stången, tog båtarna, jag kastade dem till andra kanten dit Hugo simmade och så vidare. Hugo tyckte att det var jätteskoj och sa hela tiden "Pa! Pa! Pa!" när han gick apa. Och jag hejade på: "Apa! Apa! Apa!" :D

Hugo fick även hoppa i från kanten och han tyckte att det var jätteskoj så länge jag såg till att han inte hamnade under vattnet med huvudet!

Vi tränade även en hel del ryggsim och Hugo var superduktig. Han njöt verkligen av att ligga på rygg. Han låg t o m och flöt långa stunder. Jättekul med tanke på att ryggläge i vattnet aldrig varit en favorit. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online