tisdag 3 november 2009

Däckad

Jag är ett vrak. Efter 7-8 veckors konstant illamående påföljt av över 3 veckors huvudvärk och magont, en son som reagerar på mjölk (?) han fått i sig och därmed håller mig vaken ett par timmar varje natt, oro för nya allergier, en känsla av att vara nyopererad eftersom det ömmar över kejsarsnittsärret osv så är min energi slut! Jag gick hem från jobbet igår och stannar hemma idag också för att se om huvudvärken går att vila bort. Jag har aldrig ont i huvudet annars :(

Funderar på om jag har en förkylning i kroppen. Huvudvärken har nämligen även trillat ner bakom ögonen och nu ner i näshålan. En lite märklig sak med mig är att jag oftast inte blir snorig när jag är förkyld... Men jag har ont i halsen också så det lutar åt förkylning. Har dock ingen feber så jag känner mig riktigt uslig egentligen som stannar hemma. Å andra sidan är det omöjligt för mig att jobba när jag känner mig så här :(

Jag hade tänkt att jag skulle ta mig till Kvinnohälsan och vaccinera mig mot svininfluensan! (Hör och häpna!) Gillar fortfarande inte faktumet att friska småbarn inte rekommenderas vaccinering, medan gravida skall utsätta sina foster för vaccin. Men samtidigt är det 10 gånger högre risk att man som gravid blir allvarligt sjuk och det är det som har fått mig att tänka om. Jag måste ju tänka på det barnet jag redan har också. Lille H skulle ju bli jätteledsen om mamma inte kunde vara hemma och somna om honom på nätterna. Plutten! Och om jag vaccinerar mig så är risken något mindre att han blir smittad.

Frågan är bara om det är så smart att vaccinera sig om man har en förkylning i kroppen???

1 kommentar:

  1. Hej lilla gumman - synd om dig :-(. Hoppas du tillfrisknar snart! Synd att jag inte är närmare och kan ta ett nattpass! Förstår din tvekan inför influensasprutan - svårt val, men nu har du bestämt dig! :-). Vi hörs!
    Kram mamma

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online