fredag 27 november 2009

Skön pyjamasbyxa

Nu när det är vinter och kallt ute så vill jag ha pyjamas på mig när jag sover. Särskilt med tanke på att jag måste knalla upp minst en gång på natten för att Hugo sitter i sitt rum och ropar på mig. Tyvärr har han slutat med att komma in till oss själv. Istället måste jag kravla mig upp ur sängen och bära in honom till oss. Alternativt få honom att somna om i sin egen säng - vilket alltid slutar med att han vaknar och ropar efter mig igen precis när jag hunnit tillbaka och har krupit ner under mitt eget täcke.
I alla fall. Mina vanliga pyjamasar har "krymt i tvätten" (eller är det jag som blivit större???) och sitter väldigt tight i midjan. Eftersom vintern inte ens börjat så tänkte jag att jag skulle unna mig själv ett par gravidpyjamasbyxor och jag hittade ett par på Polarn o Pyret:


De är hur sköna som helst!!! Jag skall vara ärlig och säga att jag tog på mig dem så fort jag hämtat Hugo på dagis idag och de åker inte av förrän det är dags för morgonduschen imorgon bitti! Önskar att jag kunde gå omkring i dem ALLTID!!!
Jag kunde dock inte motivera ett köp av matchande tröja, utan köpte långärmade gravid-t-shirts på H&M för min bonuscheck jag hade därifrån :) Byxan kostar 345 kr (Po.p's tröja kostar lika mycket). Pyjamasbyxorna kommer att fungera alldeles utmärkt under amningstiden också innan magen krympt ner till sin normala storlek igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online