torsdag 5 november 2009

Gårdagens läkarbesök på Kvinnohälsan

Igår var jag på läkarbesök pga att jag är gravid och gjort kejsarsnitt tidigare. Vi pratade igenom förra graviditeten, tankar på förra förlossningen, tankar på kommande förlossning. Inget nytt under solen. Jag skall få gå och prata med någon från Nike om några veckor så får vi se vart det leder. Jag fick också reda på att jag får göra två extra ultraljud den här graviditeten också för att kolla tillväxt på bebbe. Vi vet ju inte om det behövs, men eftersom vi fick göra så med Hugo så blir det så den här gången också. Kan säkert lugna nerverna lite extra att få titta in hos bebbe senare i graviditeten, så jag är glad :)

Annars var det bästa med läkarbesöket igår att läkaren brydde sig om min huvudvärk. Nu har jag haft ont i huvudet i 4 veckor! Hemskt! Läkaren trodde att det kan vara spänningshuvudvärk så hon ordinerade full dos Panodil och massage varje dag. Massören heter Jeroen och det var en mycket bra ordination tycker jag. Inte för att Jeroen skulle säga nej annars om jag bad honom om massage (min stora guldklimp), men jag ber aldrig om massage om jag inte "måste". :D Dessutom fick jag några "nästabletter" som hon kallade dem för (hahaha!) som verkar avsvällande. Jag börjar nämligen få ont bakom ögonen och kring näshålan och om jag har svullna slemhinnor i bihålorna så kan det säkert vara orsak till huvudvärk också.

Panodilen hjälper sådär... Ont har jag fortfarande, fast lite mindre. Nu skall jag gå ner och ta min första nästablett. Jag kommer att ta en Panodilkur till kl 13, men sedan får jag tyvärr göra uppehåll, för jag har nämligen tänkt att gå och vaccinera mig i eftermiddag. Man skall inte ta värktabletter efter vaccinering eftersom de trycker ner immunförsvaret och då kanske man inte får full effekt av vaccinet... Phu! Huvudvärk OCH ev biverkningar från vaccinet. Det blir spännande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online