fredag 19 november 2010

Hydrocortison

Jag skickade ett meddelande igår till Allergicentrum och talade om hur rodnaden spridit sig efter pricktestet och under dagen. Sköterskan som vi träffade igår ringde upp idag! Åh, vad jag gillar dem på allergicentrum! De är supertrevliga. Sköterskan tyckte att jag genast skulle smörja med hydrocortison på Olivers arm. Så jag tänkte packa ihop barnen och gå iväg till Apoteket för att köpa en tub. Bara det att så fort jag lade på luren så kräktes Hugo upp all mat han fått i sig under dagen!!! Aaaaaaahhhhhhh! Vinterkräksjukan slår till redan nu! Det blev ingen tur till Apoteket, men J var en stjärna och åkte hem på lunchen och hjälpte mig med det.

Så himla typiskt med kräksjukan! Jag som imorse bestämde mig för att ta oss ur den negativa spiral vi hamnat i här hemma. (Hugo gnäller, jag tröttnar på gnäll och säger ifrån, Oliver börjar gnälla för att Hugo gnäller, jag plockar upp Oliver, Hugo gråter för att han blir svartsjuk, Oliver skrattar för han tror att Hugo skojar, Hugo blir ännu mer ledsen, jag lägger ner Oliver på mattan eller i vaggan och tröstar Hugo, Oliver lägger sig på mage och gnäller, jag måste plocka upp Oliver, Hugo börjar gnälla, jag sitter med båda barnen i knät, Oliver försöker trösta Hugo genom att klappa på honom - jättesött, men han lyckas alltid ta tag i håret och dra, sedan vrider han på sig för att han är hungrig, jag matar Oliver, Hugo kommer fram och viftar med någon leksak så att Oliver störs och håller på att bita av mig bröstvårtan, jag fräser åt Hugo, Oliver vägrar att äta mer... Ja, ni fattar. Så där håller det på.

Men idag ignorerade jag gnäll, log, pratade positivt, föreslog roliga saker att göra (nu förstår jag varför Hugo inte ville göra något av det - han mådde säkert redan lite illa) osv osv. Vet inte om det blev mindre gnäll, men jag slapp i alla fall tappa humöret. Upptorkningen av spyorna höll på att få mig ur den positiva känslan, men jag lyckades ändå hålla mig kvar. Jag räknar med att jag också åker på kräksjukan, men sedan skall jag fortsätta köra positiva stilen och ignorera allt gnäll och tjat. Håll tummarna för att det lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online