torsdag 18 november 2010

Reaktion på ägg

Idag har Oliver varit på allergicentrum och gjort pricktest mot ägg och mjölk. Lustigt nog så råkade jag få i mig ägg igår, utan att tänka på det. Så Oliver kom in idag med röda, torra och lite prickiga kinder. Pricktestet gav utslag på ägg men inte mjölk. Fast jag är helt övertygad om att han inte tål mjölk. Hugo visade ju ingenting på pricktest heller, utan fick komma och göra lapptest där det visade sig att han är allergisk. Hursomhelst så funderar jag på om ägg gav utslag "tack vare" att jag åt ägg igår och att hans kropp redan var "igång" på ägg...??? Vet inte om det kan funka så.

Vi skall i alla fall undvika ägg och mjölk i 6 månader, sedan skall vi tillbaka och göra ett nytt test.

Vi fick papper med oss hem där det stod lite bra saker att tänka på vid äggallergi. Ett nytt E-nummer att lägga på minnet och ännu ett krångligt ord att försöka komma ihåg att tala om för vänner som ev tänker bjuda oss på mat... Det börjar bli lite väl krångligt att äta någonstans annat än hemma! Bläk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online