torsdag 4 november 2010

Idag gjorde jag det ändå

Jag tog bort liggdelen. Jag hade satt åkpåsen på Hugos del av vagnen och testade att låta Oliver halvsitta där medan vi gick till affären. Han älskade det! Ögonen lyste av lycka och han tittade glatt på mig och på allt runtomkring oss omvartannat. Så då bestämde jag mig. När vi kom hem rök liggdelen och Olivers åkpåse monterades. Sedan gick vi och hämtade Hugo på dagis och efter det var det premiär med sövning av båda pojkarna halvliggandes i vagnen bredvid varandra :D

Det gick jättebra! Oliver vaknade inte heller av att jag sänkte ner hans ryggstöd till fullt liggläge. Kanon!

Oliver vaknade efter en knapp timme så då fick han komma in. Hugo låg kvar och sov. Efter ett tag slängde han ut sin arm rakt över stället där Olivers huvud skulle ha legat om han låg kvar i vagnen. Huuu!!!! Hjälp! Tänk om Oliver legat kvar där. Han är ju så liten. Kommer det här att funka!??!?! Kommer de väcka varandra stup i kvarten? Kommer de att börja slåss i sömnen? Tänk om Hugos arm hamnar i Olivers ansikte utan att jag märker det och Oliver inte kan andas???

Nu känner jag att jag blev en riktig hönsmamma. :D Men det skall nog gå bra. Jag menar, barn har väl åkt i syskonvagnar förr utan att ha ihjäl varandra... Hihihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online