torsdag 13 maj 2010

6 dagar

Oliver log stort mot migför första gången idag när vi satt och pratade. Så söt!

Så bra som jag har mått de första dagarna efter att Oliver föddes trodde jag inte att man kunde må efter att ha fött barn! Jag har verkligen kunnat njuta av att ha en ny, fräsch bebis. Det är först nu som jag förstår hur dåligt jag mådde efter att Hugo föddes...

Idag verkar dock lyckohormonerna ha tagit slut. Plötsligt fick jag prestationsångest. Jag måste leka mer med Hugo. Jag måste städa och fixa. Hugo måste få vara storebror. J måste få vara pappa och njuta av lille Oliver lika mycket som jag. Jag måste börja motionera ordentligt. Osv osv.

Dessutom har jag separationsångest. Jag är knappt med Hugo någonting, det är J som underhåller honom på dagarna. Jag kan ju inte lyfta, inte sitta, inte böja mig, inte springa och är mest tråkig pga foglossning och stygn.

Men jag gör mitt bästa för att tagga ner igen. J är ju hemma 4 veckor och under den tiden skall jag nog läka ihop igen ;)

1 kommentar:

 

blogger templates | Make Money Online