onsdag 26 maj 2010

Nappar


Jag ogillar egentligen att låta mina barn använda napp... Jag har sett så många föräldrar missbruka nappen och trycka in den i munnen på sina barn i tid och otid när barnet egentligen skulle behöva närhet och tröst av mamma eller pappa.
När Hugo totalvägrade napp och han skrek och skrek i timtal för att han hade ont i magen eller inte kunde somna trots att han var trött så önskade jag dock att han ville ta nappen för att komma till ro. Istället fick jag agera napp i 13 månader och de första månaderna fungerade det inte så bra heller eftersom mjölken rann fort och Hugo var full i magen.
Därför är jag nu glad att Oliver tar nappen när han har magknip. Han vill suga, suga, suga när han har ont! Idag på morgonen upptäckte jag dock till min förfäran att Oliver ville ha nappen när han somnade! Han har redan skaffat sig den ovanan och han är inte ens 3 veckor! ;) Nåja, vi får ta det som det kommer. Bara jag inte blir "en-sådan-där-mamma-som-trycker-in-nappen-i-munnen-på-bebis-bara-för-att-få-tyst-på-den".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online