lördag 29 maj 2010

Amning och magknip

Igår hade vi en intensivdag när det gäller amning. Ungefär varje timme beställdes det mat från mjölkfabriken. Idag verkar det dock ha lugnat ner sig. Oliver har legat och sovit i 3 timmar nu i spjälsängen och jag har utnyttjat tiden med att packa undan gravidkläderna och plockat fram amningstopparna.

Vad gäller magknipet så verkar det vara lite olika från dag till dag hur illa det är. Oliver får Minifom och Sempers magdroppar och jag har dessutom låtit bli mjölkprodukter i ungefär 2 veckor. Igår åt jag dock en Risifrutti och jag skall äta youghurt de närmsta dagarna för att se om magknipet blir värre. För Hugo dröjde det 2-3 dagar efter att jag ätit något med mjölk innan han reagerade, så vi får vänta ut helgen innan vi vågar dra några slutsatser. Igår kväll var magknipet dock minimalt.

Minifom hjälpte aldrig för Hugo. Men kanske hjälper det på Oliver. Jag lät nämligen bli att ge Oliver Minifom under en dag och den kvällen var inte alls rolig. Men det kan ju ha varit en tillfällighet också eftersom det går lite upp och ner. Svårt att veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online