torsdag 16 december 2010

Ensam!

Idag har jag varit ensam med småpojkarna sedan kl 9 imorse! Oliver har feber och har varit gnällig HELA dagen men som tur är har han sovit två ganska långa pass (och ett kort) idag. Strax efter kl 16 gav jag honom en Panodilsupp och då blev han lättare att handskas med. Behövligt! Han satt och lekte på golvet medan jag borstade tänderna på Hugo, duschade Hugo och satte på honom nattblöja och pyjamas. När allt det var klart lekte Oliver en halvtimme till innan han sa ifrån att han ville sova!

Jag nattade Oliver. Det tog en liten stund, men Hugo fick sitta och titta på Nicke Nyfiken så han var nöjd :) Sedan nattade jag Hugo. Inga protester! (Han är extremt pappig nu så jag brukar inte få natta honom, men när pappa inte är hemma duger jag visst.) Han somnade på ett kick.

Oliver har jag fått söva om en gång, men nu hoppas jag att båda sover gott och länge!

Oliver har fortfarande inte sovit en hel natt! Jag tror att Hugo var över 8 månader innan han sov en "hel" natt så jag har ingen panik. Men jag ser fram emot den där känslan av att vakna och inte tro att det är sant när man tittar på klockan och inser att man fått sova flera timmar i sträck!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online