söndag 19 december 2010

Så skönt!

Åh, vad härligt det känns i kroppen efter en "simtur"!!! Jag älskar den känslan och den svaga doften av klor som sitter kvar i huden/håret hela dagen efteråt. Idag lyxade jag till det med bastu. Det är nästan ett måste när det är så här kallt ute!

Jag har insett att smärtan kring ärret efter Hugos kejsarsnitt är borta nu, så nu kan jag börja göra situps igen! Wihooooo! ;)

Igår fotade jag två stycken glada 3-åringar i studion. De fick bland annat leka med bokstäverna och av någon anledning ville båda två, helt oberoende av varandra, sätta bokstäverna på huvudet! Jag hoppas på att kunna visa bilder på detta snart :)

3 kommentarer:

  1. Åh vad skönt med bastu! Det har jag inte gjort på... kommer inte ens ihåg sist.

    Var försiktig med situps! "Putmagen" får du bort bäst genom att köra plankan.

    Läs detta om situps efter graviditet: http://www.familjeliv.se/Halsa_och_skonhet/1.510071

    Och detta, mammasiffror och där står det även NÄR man kan börja med situps efter en graviditet: http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2010/05/20/nagra-mamma-siffror/

    SvaraRadera
  2. Hej Rebecca! Åh, vad glad jag blir för dina kommentarer! Fortsätt gärna med dem :)

    Jag har kunnat köra plankan en del, där är det mest smärtan i bröstkorgen som satt stopp... Därför vill jag så gärna byta ut den mot någon form av situps.

    Jag skall testa att köra den där 10x15 och se om jag orkar. Jag tycker inte att jag har så mycket putmage, men bäst att ta det säkra före det osäkra :)

    SvaraRadera
  3. Haha, ja då är det nog fritt fram att köra crunches!

    Hoppas att du inte tog illa upp för att jag skrev sådär, jag är som en nyfrälst när det gäller det här med mammaträning! Men du verkade ju redan ha bra koll på det. Skönt att du inte har putmage, och du har ändå fött TVÅ barn! Jag är imponerad!

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online