torsdag 2 december 2010

Hugo hade rätt!

Hugo hade så rätt så rätt för några veckor sedan då han med säker stämma sa att Oliver önskar sig en boll i julklapp. Då förstod jag inte vilken boll Hugo menade, men nu har det gått upp för mig! En slags aktivitetsboll med knappar som låter och blinkar när man trycker på dem! Den sådan skall lille O naturligtvis få! Han älskar ljud, färger och blinkande saker!

Dagens uppdatering om sjukdomarna är att jag har sovit i princip hela dagen, har druckit vätskeersättning och inte behövt springa på toa sedan lunchtid ungefär. Vågar man tro att jag börjar bli frisk? Min mjölk sinade nog inte heller. Brösten har varit helt slappa ett par dagar nu, men nu tycker jag att de börjar "ta form" igen ;) Och Oliver suger ordentligt och sväljer så något måste han ju få ut i alla fall. Helt fantastiskt.

Jag är glad att jag inte slutat amma än, med tanke på att Oliver inte vill äta vare sig gröt eller lagad mat nu. Han dricker ju inte ur nappflaska eller pipmugg heller. Och försöker man få i honom vätska med sked så spottar han ut det... Så amning is the shit ett tag till! :) Hoppas att Oliver börjar äta som vanligt igen snart bara!

1 kommentar:

  1. Det låter ju som det börjar ljusna vid horisonten....... ;-). Va bra
    tycker mommo

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online