söndag 2 augusti 2009

The Faroe Islands

Kanske dags før mig att ge ett livstecken ifrån mig? :)

Befinner mig på Færøarna, i min mosters hus och dimman ær på væg att førsvinna upp i fjællen. Lyckligtvis ær Hugos mormor med så jag och Jeroen har kunnat ge oss ut på några egna utflykter och jag har kunnat fota litegrann. Jag har testat att fota HDR och panorama. Bildredigering får dock vænta tills vi kommer hem igen. Det skall bli sååå spænnande att se hur resultatet blir!

Det finns så mycket vacker natur hær som jag vill fota, men jag kænner mig alltid stressad nær Hugo ær med. Visst hinner man med "titta-och-tryck"-typen av bilder, men jag vill mer æn så! Så jag får ta den hær resan som ett tillfælle att testa nya tekniker och kænna efter vilken kamerautrustning jag saknar. Sedan hoppas jag kunna gøra en ordentlig fotoresa hit inom en snar framtid.

Något jag inte skall glømma ær att fotografera mina vackra morførældrar! Jag vill så gærna ha svartvita portrætt på dem! Idag åker vi tillbaka till deras hus i værldens minsta huvudstad, Tórshavn. Så får vi hoppas att ljuset ær rætt på deras balkong i eftermiddag/kvæll.

Kram på er alla! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online