fredag 21 augusti 2009

Första dagisveckan


Hugo
Foto: jag
I måndags började Hugo på dagis igen. Det var tre dagar med hemska avsked på morgonen. Hugo var arg, ledsen och upprörd över att bli lämnad. Vi märkte dock redan första dagen att den där ilskan inte var så långvarig och att han egentligen tyckte att det var ganska spännande att komma till dagis igen. Så länge han fick vara nära en fröken.
Igår gick lämningen otroligt bra. Hugo visade en sur min, men sträckte sig själv efter fröken och jag fick lov att pussa hejdå. Idag lämnade Jeroen Hugo och det gick precis lika bra. Vår rutin är att Jeroen lämnar och jag hämtar (igår var undantag).
När jag kommer för att hämta Hugo så blir han jätteglad, men han vill inte hem direkt. Han stannar gärna ett par extra minuter för att "leka klart" och mentalt förbereda sig på att gå hem igen.
En annan sak som Hugo börjat med är att när han vaknar på morgonen så gråter han inte och vill att man skall komma in till honom, utan han vaknar, tar sin "Ninen" och "Kakka" som han alltid sover med och så trippar han in till oss. Visserligen vaknar han fortfarande kl 05, men så skönt att bara kunna lyfta upp honom i sängen utan att själv behöva kliva upp. Sedan myser eller leker vi 30-40 minuter innan vi kliver upp för frukost. Jippie för utveckling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online