tisdag 25 augusti 2009

Rynkig?

Jag lade upp en bild på min morfar för några dagar sedan. Jag hade redigerat den med HDR-effekt för att hans "karaktär" skulle framträda lite extra i bilden. Min mammas kommentar var: "Men sådär mycket rynkor har han väl inte?" Och svaret är både jo och nej. Det är ju hans rynkor, men jag har förstärkt dem. Jag tycker nämligen att det är vackert med rynkor! Vad tycker ni?

Orginalbild (RAW) på morfar kontra den med HDR-effektsredigering:
(klicka på bilden för att se större version)


Som kontrast till denna redigering har jag även snabbredigerat en mjukare variant där jag softat lite och dämpat några av ålderstecknen.

Orginalbild (RAW) på morfar kontra den med mjuk redigering:
(klicka på bilden för att se större version)

Tyvärr förstör uppladdningen av bilderna till blogspot redigeringen, men ni förstår idén? Kommentarer? ;)

2 kommentarer:

  1. Jag kan inget annat än att hålla med, HDR redigeringen ger mycket mer karakter till bilden.

    SvaraRadera
  2. jag också!
    morfar är mycket stiligare med rynkor!!

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online