torsdag 18 mars 2010

Mellandag och hunger

Det blev en dag på jobbet idag :) Men det är inte så mycket jag kan göra, mer än att börja städa upp på lab och kontor, eftersom jag skall till sjukhuset för ultraljud och läkarsamtal imorgon och därför inte kan starta upp ngt på lab idag.

Idag kan jag äta! Vaknade av Hugo kl 4 imorse. Han var vrålhungrig så han fick äta gröt i sängen med förhoppningen om att han skulle vilja somna om sedan. Han ville gärna sitta på bollen och var på väg att somna in igen när jag plötsligt blev så våldsamt hungrig att jag bara var tvungen att gå ner och äta. Hela magen krampade ihop sig! En tallrik gröt och lite klistermärkespyssel senare så blev jag illamående och bad Jeroen ta över. Jag somnade om och sov i 2 timmar. Under förmiddagen har jag fått i mig 2 små morötter, 1 päron och en stor macka utan att må illa!!! Tänk vad fort det kan vända! Skönt.

Hugo börjar se mager ut igen. Han ser knotig ut i ansiktet, kring ögonen. Inte kul alls. Hoppas på att han får upp aptiten nu igen när han får vara på dagis och när mamma och pappa är friska och orkar äta normalt också. Klart att han inte vill äta om inte vi äter. Det har han alltid haft svårt för... I eftermiddag har jag utlovat glass när vi kommer hem. Och i helgen skall det bakas kanelbullar igen. Kanelbullar funkar alltid för att få upp hullet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online