måndag 15 mars 2010

Otur

Det verkar som om vi har oflyt just nu... Hugo blev magsjuk i lördags morse. Han kräktes två gånger och däckade sedan i min famn på soffan. Sedan var han pigg och kry, men natten till idag (måndag) kräktes han igen. Det blev till att stanna hemma från dagis och jobb. Jeroen kräktes någon timme efter Hugo inatt, och har legat däckad hela dagen. Jag har mått illa, men inte behövt springa in på toaletten...

Hugo har varit pigg och glad hela dagen idag. Att ta hand om en pigg 2-åring är inte det lättaste när man mår så illa att man helst skulle vilja ligga och sova själv! Jag får så dåligt samvete när jag inte kan göra alla saker som Hugo vill göra, utan hittar på halvdana kompromisslekar istället. Som att ligga ner på golvet och leka med bilar när Hugo vill rusa runt på hela undervåningen med dem. Men dagen har fungerat riktigt bra trots allt.

Nu skall jag ägna kvällen åt att vila upp mig så att jag har ork med jobb imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online