onsdag 24 mars 2010

Vändningsförsöket igår

Jag hade rätt igår när jag misstänkte att bebis hade snurrat runt igen. Jeroen kom och hämtade mig med bilen. Vi åkte hem för att hämta blodgrupperingspappret som jag hade glömt hemma först och när jag gick upp i trappan så kändes det som att jag hade ett huvud "mellan benen" :)

På sjukhuset gick vi direkt för att köpa tidningar att läsa ifall det skulle bli långa stunder med ctg-körningar. Sedan satte vi oss utanför ultraljudsrummen. De skriver upp på tavlan vilka som jobbar under dagen och jag såg att barnmorskan som var med när Hugo plockades ut jobbade. Jag hade drömt att det var hon som skulle göra ultraljudet och så blev det i verkligheten också!

Hon hann knappt sätta ultraljudsmanicken mot magen innan vi såg att huvudet var vänt neråt. Sedan tittade hon på hjärtat också (4 fina rum) och så var vi klara! Besöket tog inte ens 5 minuter. Inte alls vad jag hade ställt in mig på, men så himla skönt!

Barnmorskan tyckte att jag skulle ta en långpromenad för att ev få igång sammandragningar så att bebis kunde fixera sig lite. Ett förslag som jag tog fasta på, inte för att jag trodde att det skulle hjälpa, men för att det lät härligt med en vårpromenad! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online