onsdag 3 februari 2010

Aldrig mer McDonald's? :(

Idag har jag en 11-12-timmars arbetsdag. Jag traskade ner till McDonald's nu på kvällen för att ta en hamburgare. Tittade på deras allergilista och vad ser jag - jo, deras hamburgare som är Hugos "säkra kort" när vi äter ute (eftersom den är mjölkfri) INNEHÅLLER SOJAPROTEIN!!!! Vafaan?!?!?!?!!!!! Skit också!

Det har varit så smidigt när vi har varit ute och rest att veta att vi kan alltid gå in på McDonald's om Hugo behöver äta något och vi inte har med oss mat. Vad besviken han skall bli. Jag drar mig för att gå till andra ställen. Det känns lite som att chansa att äta ute, när t o m bagerier tror att laktosfritt är det samma som mjölkfritt... Eller caféer som tror att glutenfritt är det samma som mjölkfritt.... (Jag kanske skall satsa på att starta eget företag som allergiinformatör för ställen som säljer mat?)

McDonald's pommes och deras Chicken McNuggets är fria från både mjölk och soja, men om jag och/eller Jeroen äter hamburgare när vi är där så blir Hugo garanterat superledsen när han inte får sin hamburgare som han brukar få... Och jag tänker inte äta någon friterad kyckling! Bläk!

2 kommentarer:

  1. dags att äta Burger King ;)

    http://www.burgerking.se/produktinnehall/allergiguide/

    SvaraRadera
  2. Starta ett eget företag/café där man kan få garanterat bra och goda produkter som är fria från de olika ämnena som man kan tänkas vara allergisk/intolerant emot - det skulle jag uppskatta som är laktosintolerant.
    =)
    Kram

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online