fredag 26 februari 2010

Hugos status och MVC-besök

Dagen har varit riktigt jobbig för Hugo-bus. Imorse när jag skulle hoppa in i duschen för att göra mig någorlunda "fräsch" inför besöket på MVC, så störtgrät Hugo för att jag skulle lämna honom ensam (dvs i pappas famn). Han ville absolut inte att jag skulle ge mig av hemmifrån. Efter mycket kramande och förklarande så lämnade jag i alla fall över honom till Jeroen och hoppade in i duschen. När jag var klar låg Hugo där, helt apatisk, med ca 40 graders feber, matvägrade och ville inte dricka. Så hemskt att lämna honom i det skicket, trots att pappa Jeroen var hemma!

Under dagen har Hugo i alla fall sovit mycket och fått i sig lite att äta och dricka. Febern har hållit i sig, trots Panodil, men vid 19-tiden piggnade Hugo till rejält och lämnade mitt knä i soffan frivilligt (jag tittade på OS och vägrade sätta på en barnfilm) och gick till Jeroen för att sitta och titta på filmsnuttar på datorn :) Sedan har det varit lite stilla lek fram till kl 21 då det var dags att nana.

På MVC gick allt bra. Världens sötaste Ulla mätte mage och annat. Allt ser bra ut. SF-måttet har följt den undre kurvan på pricken. Enligt ultraljudet växer dock bebbe precis med medelkurvan. Blodvärde, glukos, urin och blodtryck är kanon. Blodvärdet var uppe i rekord: 130! Så högt har jag nog aldrig haft innan :) Mitt enda orosmoment nu är fosterläget - skall bebbe vända på sig inom de närmsta 2-3 veckorna, eller har h*n bestämt sig för att sätesbjudning är "bäst"???

Jag tyckte mig ju känna att bebbe låg med huvudet neråt för ett tag sedan. Då gjorde det ont vid mitt ärr och var allmänt obekvämt att gå. Kanske tyckte bebbe också att det var obekvämt och bestämde sig för att trycka ner stjärten istället? Usch, vändningsförsök vill jag slippa. Bricanyl med efterföljande hjärtklappning är otäckt! Så hjälp mig att hålla tummar och tår för att bebbe tar sitt förnuft tillfånga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online