fredag 19 februari 2010

Datasupport???

Ibland undrar man...

Jag har fått ett program installerat (av datasupportgruppen) på min jobbdator. Av någon anledning kom det upp ett meddelande att jag bara hade en tillfällig licens på 7 dagar. När denna tillfälliga licensen gick ut kom följande meddelande upp: "To complete the licensing process, you must have write access to the ...(program) ... installation folder." Jag försökte ett par gånger att hitta hur jag skulle lösa det där, men jag kunde inte. Så jag mailade datasupport, som kan de där sakerna och som får betalt för att hjälpa till med datarelaterade problem. Jag skulle ju inte mailat om jag kunde lösa problemet själv, behöver jag nämna det?

Svaret jag fick var att jag var tvungen att aktivera mitt ....(program)-konto. Jaha!?!?! Men jag har ju försökt med det! Jag kan inte öppna filerna i programmappen ens en gång. Dessutom bad han mig fråga någon annan i min grupp att hjälpa mig. Eh? Jag ber datasupport för att det är datasupport.

Ungefär 100 mail (framochtillbaka) senare bad datasupportkillen mig att logga ut från datorn så skulle han se vad han kunde göra. 2 minuter senare hade han fixat det. Varför i all världen lägger man ner en massa tid på att skriva negativa mail när det bara är att fixa sitt jobb snabbt? Inte konstigt att de tycker att de har mycket att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online