lördag 6 februari 2010

v 30 - HALLELUJA!

Oh, igår gick jag in i vecka 30 av min graviditet! Det har varit efterlängtat. Nu tycker jag inte att det känns så jättelångt kvar ändå! 11 veckor om bf stämmer...

Hämtat från www.minbebis.com:
Bebis
Bebisen väger ca 1400 g och är 38 cm lång. Hjärnan växer ihop mer och mer för att få plats i kraniet. Det börjar bli trångt, men din bebis kan faktiskt slå en kullerbytta inne i livmodern.
Mamma
Måttet på livmodern är ca 28 till 31 cm. Många tycker att det är full fart i magen den här tiden. Det finns även de som säger att så som barnet är i magen blir det även när det är fött. Du kan påverka hur du mår med rätt kost, motion och vila. Ät efter tallriksmodellen så får du i dig ordentlig med vitaminer.


Sist jag var på MVC fick jag ett papper på vilken blodgrupp jag tillhör. Det här pappret är viktigt att jag tar med mig till förlossningen när det är dags. Jag undrar bara hur jag skall komma ihåg att packa ner det! Det är ju liiite tidigt att packa BB-väskan redan nu. Men om det bara får ligga här så kommer det försvinna bland alla andra viktiga papper och hur skall jag ha en tanke på att rota fram ett blodgruppspapper när det är dags att åka till förlossningen?!?!?

Så jag funderar på att plocka fram en lämplig väska, lägga ner pappret där och förvara väskan på något smart ställe tills det är dags att packa på riktigt. Kanske gå igenom bebiskläderna en extra gång för att se om vi har det vi behöver för de första veckorna. En filt skall inhandlas! Jag har sett en såååå gullig filt på Babyproffsen. Men den är rosa och vi vet ju inte om vi får en tjej eller kille. Det blir till att hitta en annan gullig filt i könsneutral färg :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online