torsdag 25 februari 2010

Hugo är riktigt dålig :(

Hugo har förmodligen åkt på någon influensa. Han har haft uppemot 40 graders feber flertalet gånger (tack och lov går den att dämpa med Panodil), snorar, ögonen rinner och nu ikväll hostade han KONSTANT i drygt 2 timmar. Det var inte många sekunder han fick över att vila och andas på under dessa timmar, stackarn. Han hostade så mycket att han faktiskt kräktes en gång. Mot slutet stack febern upp över 39 grader igen.

Jag skickade iväg Jeroen till Apoteket för att köpa hostmedicin och näsdroppar. Sedan proppade jag Hugo full med Panodil, näsdroppar och hostmedicin. Det tog en halvtimmes tjat från vår sida för att få Hugo att ta hostmedicinen. Vet inte varför han vägrade den eftersom han aldrig fått hostmedicin förut. Men jag gissar att minnena från den äckliga penicillinen vid öroninflammationen förra året dök upp när Jeroen plockade upp doseringssprutor och annat ur Apotekspåsen... Jag lurade i alla fall Hugo genom att först ge honom en sked Panodil (med Panodildoseringsskeden) och sedan hälla över hostmedicinen i samma sked. Jag brukar nämligen alltid dela upp Panodilen på 2 skedar. Hugo tyckte inte alls att det smakade illa, så om hostan är kvar imorgon så finns i alla fall hoppet om att han är mer välvilligt inställd till hostmedicinen...

Det värsta är att Hugo inte vill äta överhuvudtaget. Han har alltid ätit bra även vid 40-graders feber förut. När han hade 3-dagarsfebern så var han iofs inte så sugen på mat, men kladdkaka gick ner lätt i alla fall. Idag stod kladdkakan framme en timme och jag var tvungen att smaska kaka framför honom för att han ens skulle vilja prova :( Ett par skedar glass gick ner också och två stycken skumgodisbitar. Dricker gör han dock i måttliga mängder.

Sjukdomen gör planerna för helgen lite osäkra. Vi skall på dop på lördag, men om Hugo har feber imorgon så ställer vi ju såklart in vårt besök där. Vi vill inte smitta några små barn med detta elände. På söndag skall jag fota 2 familjer och vi får hålla tummarna för att jag inte blir sjuk efter att ha kramat, hållt och snytit Hugo hela dagen. Jag har aldrig ställt in en fotografering förut och jag hoppas att jag aldrig behöver göra det heller!

2 kommentarer:

  1. Stackars lille Hugo! :-( Hoppas du blir frisk snart! Massor med pussar och kramar från Mommo

    SvaraRadera
  2. Hej, om några timmar avslutas min tävling där man kan vinna en valfri t-shirt/body från paul Frank. Bara ett litet fredagstips sådär;=)
    Kram Erica

    http://erica.myshowroom.se/2010/tavling-vinn-ett-barnplagg-fran-paul-frank/

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online