lördag 6 februari 2010

Bajsolycka?

När jag har tid över brukar jag försöka börja tänka på hur vi skall möblera när bebis nr 2 kommer. Tanken är väl egentligen att det skall vara likadant som när Hugo kom. Om det fungerar praktiskt. Vi vet ju inte riktigt hur Hugo ställer sig till att t ex nöja sig med pappa när han vaknar på natten. Hittills har det varit mamma som gäller. Punkt slut. Vi får se...

Men en sak som jag funderar på är skötbordet! Just nu står det så att bebisens/barnets fötter (och rumpa - mycket viktigt i den här tankegången) pekar mot vår dubbelsäng. Jag var orolig i början för den placeringen eftersom jag hört andra berätta om sina bebisars bajsolyckor... Det är berättelser om hur allt i rummet blivit brunfärgat... Men Hugo hade ALDRIG någon bajsolycka på skötbordet! ALDRIG! Däremot kom det en och annan kisstråle som vätte ner eventuella nytvättade kläder som låg vid fotänden av sängen.

Nu går jag alltså och funderar på placeringen av det där skötbordet igen! Tvi vale om det sker en bajsolycka och hela sängen blir nersprutad av gulbrun sörja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online