fredag 16 april 2010

3 tuffa dagar

Phu! Äntligen helg! Imorgon vill jag ligga i sängen och vila hela dagen! Hugo fick hög feber i tisdags kväll och vi beslutade att han skulle vara hemma från dagis på onsdagen, trots att febern försvann under natten. Man vet ju aldrig om den kommer tillbaka. Därmed fick jag 3 dagar ensam med Hugo och graviditetskrämpor. Inte lättaste kombinationen... Hugo har varit gnällig både idag och igår och det är så frustrerande när man själv är trött och har ont och det dessutom är väldigt ovanligt att Hugo inte är på strålande humör...

Det är en vecka kvar till BF. Jag har haft känningar av sammandragningar ett tag, men ingenting som liknar förvärkar. Det känns dock som om ett bebishuvud är på väg att trycka sig ut utan hjälp av något värkarbete. Det gör såååå ont när jag står och går. Och nu senaste timmen har jag haft någon millisekund här och där då jag fått en känsla av värksmärta. Men en millisekund gör ju ingen nytta... Med tanke på mina 2 månader av "mensvärk" innan jag blev igångsatt med Hugo så är det väl bara att stå ut till en bit in i maj med detta elände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online