tisdag 13 april 2010

Självförtroende

Hugo har fått ett helt nytt självförtroende. Det är så härligt att se!!! I söndags när vi var på Simsalabim gjorde han sina höga glädjetjut i princip hela tiden. Det ekade i duscharna! Förut har han hela tiden hållt sig nära mig i omkädningsrummet och ofta har jag fått bära honom där, men i söndags skulle han springa omkring. Jag fick ta av ett klädesplagg i taget, sedan var han tvungen att springa ett ärevarv och skrika av glädje. Till och med när han var naken sprang han fram och tillbaka, snabbt snabbt. (Han har ju aldrig gillat att vara naken förut. Särskilt inte bland folk.) Nu får man börja oroa sig för att han skall slå sig, hittills har han varit så oförskämt försiktig alltid... Men självförtroendet är välkommet och positivt! :D

Jag tror att det här självförtroendet kommit i samband med att Hugo tagit sitt senaste steg i utvecklingen. Han har börjat interagera och leka TILLSAMMANS med andra barn, istället för att bara leka bredvid och observera vad de andra gör. :)

Idag skall jag till MVC igen. Tjatigt? Ja... Bebis låg nämligen och sparkade neråt hela lördagen och fram till kl 18 på söndagen. Och så stack det ut något stort och hårt under höger revben... Så jag ringde MVC igår och Ulla tyckte att vi skulle kontrollera läget på bebis. Igår kände jag inga tydliga sparkar, men när det rörde på sig så var det upptill i magen. Så nu har h*n väl snurrat runt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online