torsdag 22 april 2010

Visning av förlossningen

När vi var gravida med Hugo fick vi gå på en visning av förlossningsavdelningen några veckor innan det var dags. Sedan togs den visningen bort och ersattes av en visningsvideo på internet. Även sjukhuset i Norrköping har fått en liknande visningsvideo och den tittade vi på idag eftersom det finns en chans/risk att vi blir hänvisade dit om det är fullt i Linköping.

Jag har varit lite neggo och nervös inför att ev behöva åka till Norrköping, men nu såg jag hur fint det var där och det känns mycket bättre. Det enda som skulle kännas motigt är att behöva ersätta en 5 min bilfärd mot en på 30-40 min. Bortskämd? Vem, jag? Jag får tänka på stackarna i Norrland om vi behöver åka till Norrköping!

Något som var lite halvläskigt när jag tittade på visningsvideon var när barnmorskan skulle visa hur man andas i lustgasmasken. När hon tog sitt första andetag i masken, så kände jag lukten/smaken av lustgas och fick en stickande känsla i ena sidan av halsen under någon sekund. Precis som om jag andades lustgas själv. Gillar inte känslan av lustgas, men tycker att det positiva överväger den känslan, så jag skall prova lustgas även denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online