torsdag 8 april 2010

Kort vecka - lång vecka

Nästa vecka börjar min föräldraledighet för bebis nr 2... Det innebär att Hugo bara får gå på dagis kl 9-14 mån-ons och är hemma med mig hela tors och fre. Shit!!! Hur skall jag klara av det?!?!? Måste planera in aktiviteter där jag slipper aktivera mig själv så mycket :D Åka buss till stan, gå barnvagnspromenad till Valla, en tur till Öppna förskolan, leka med kompisar som inte heller går på dagis (finns bara en som jag kommer på nu...)... Vi kanske klarar oss ändå! Fast om jag går över tiden två veckor, så blir det 4 korta veckor för Hugo och 4 lååååååånga veckor för mig!

3 kommentarer:

  1. Kom hem till oss efter kl 15 :-)

    SvaraRadera
  2. Är det verkligen så strängt att man måste ändra tiderna med en gång?

    SvaraRadera
  3. Jenny: Vi kommer gärna och leker med er efter kl 15. Det är dock förmiddagarna som kommer att bli långa och jobbiga då Hugo är vaken kl 05-12... Phu!

    Sandra: Dagispersonalen har inte sagt något annat än att Hugo bara får vara där 15 timmar per vecka fr o m när jag tar mammaledigt. Men nu har jag hört av andra i två andra kommuner att en månad innan bebis kommer har man rätt att ha stora barnet/barnen på dagis full tid. Måste kolla upp det med kommunen imorgon!

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online