måndag 26 april 2010

Otäckt ont


Nu börjar den här knasiga smärtan bli lite otäck. Jag har inte sammandragningar, förvärkar eller värkar. Det här känns som om nedre delen av livmodern/bäckeningången eller vad 17 det är skall sprängas inifrån. Allt i den här regionen är så svullet och sammansmält att jag inte känner riktigt var det gör ont. Kan vara fogen, kan vara ärret. Ingen aning om jag skall vara ärlig. Otäckt är det i alla fall.

Konstant ont gör det, men inte så ont att jag måste skrika av smärta. Men det tar på krafterna när det maler på HELA tiden! Gillar inte att klaga offentligt över smärta, men jag orkar inte låta bli. Illamående i 8 veckor, konstant huvudvärk i 5 veckor, ca 3 veckors vila från smärta, 2 veckor av rejäl foglossning och därefter ont på diverse ställen...

Många har det värre än jag och måste sjukskrivas, jag vet. Jag har inte fått någon gravidrelaterad sjukdom och bebis mår finfint där inne, så jag skall skatta mig lycklig. Försöker tänka på vad Ulla sa sist på MVC: "Tänk på vilken bra graviditet du haft!" Först ville jag protestera för jag vill hela tiden jämföra med dem som går igenom sin graviditet helt smärtfritt. Men, hon har ju rätt! Allt det här skrufset kommer att gå över så fort bebis tittar ut och huvudsaken är ju att bebis är frisk och mår bra!

Men just nu är det inte kul! Ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online