måndag 26 april 2010

Äntligen "arbetsvecka"

Nu har jag dumpat Hugo på dagis några timmar. Som vanligt stod Linn i fönstret och väntade när vi kom. Det blev en snabb hejdå-kram och sedan smet de in på avdelningen tillsammans. (Förra veckan kom Linn och gav Hugo en stor välkomstpuss när vi kom! Första kärleken?)

Det är hopplöst att försöka hinna med något annat än att laga mat, äta, leka och plocka undan det värsta här hemma när Hugo är hemma. Därför är jag glad att jag nu får några timmar för mig själv idag och ev även tisdag och onsdag (om bebis nu tänker stanna kvar i magen). Jag har fortfarande inte skickat in fotouppgiften, vilket jag har för avsikt att göra idag. Det har högsta prioritet! Sedan skall jag börja pilla lite på min nya Nikon D700! Det enda jag hunnit med i helgen är att sätta på kameraremmen, känna på tyngden på kameran och ladda batteriet. Idag skall jag skruva på några rattar också :p

Ställde mig på vågen imorse också. Jag har gått ner drygt ett halvt kilo. Oväntat med tanke på hur mycket mina ben och fingrar svullnat upp (och hur mycket mat och godis jag goffade i mig i lördags).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online