måndag 19 april 2010

Att se framåt...

Bebis har inte tittat ut än, men jag börjar redan spåna på hur jag skall komma i form igen efter denna graviditet som inneburit diverse krämpor som orskat att jag gett upp alla former av aktivitet och träning.

Efter att jag fick Hugo kom jag igång ganska ok med träningen, men det var svårt att komma ut så ofta som jag egentligen ville av två anledningar. 1. Hugo var extremt mammig under långa perioder och jag kände inte alls att det var roligt att vara ute och träna när jag visste att Hugo grät efter mig. 2. Hugo vaknade var 40e minut-varannan timme tills han var ca 13 månader gammal och det var jag som fick ta honom varje natt. (Om Jeroen tog honom så kunde jag ändå inte sova eftersom Hugo skrek så.) Därmed var min energireserv konstant uttömd på dagarna och jag jagade efter tid att vila och sova...

Den här gången hoppas jag på en snäll liten pappagris till bebis som tillåter mig att gå utanför huset någon timme varje dag. Till att börja med vill jag ta många långa promenader i sommarvärmen. Så småningom vill jag börja jogga lite, simma och träna på gym. Samma upplägg som förra gången, fast förhoppningsvis mer intensivt! Min kropp skriker efter träning!!!

1 kommentar:

  1. Nu är det ju såå nära! Förstår att det ska bli skönt att få vara ensam i sin kropp igen :D

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online