onsdag 13 januari 2010

Bildförsäljning och fotouppdrag

Nu händer det grejer! Jag har fått ett mail från ett företag som vill köpa en specifik bild av mig. Jag har aldrig sålt en bild på det här sättet förut, så det finns en hel del för mig att kolla upp innan jag går vidare med försäljningen. Jag har inte startat eget företag ännu (känns lite dumt att starta företag mitt i barnproduktion...) och har ingen f-skattesedel och jag kan ingenting om regler och lagar för prissättning och försäljning av bilder.

Dessutom trillar det in förfrågan efter förfrågan om nya porträttfotojobb. När jag fick förlängd anställning på universitetet så bestämde jag mig för att lägga fotograferingen på is ett tag, men nu har jag hux flux tackat ja till två gravidfotograferingar, en familjefotografering och en barnfotografering! Hur gick det till? Kan det vara så att jag tycker att det är alldeles för roligt med foto för att säga nej?!?!?! :D

2 kommentarer:

  1. ooohhh...grattis...får man veta vilken bild eller är det hemligt?

    SvaraRadera
  2. Jag håller det hemligt än så länge ;)

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online