onsdag 27 januari 2010

Röd över hela kroppen

Suck! Aldrig får man slappna av helt som småbarnsförälder... Idag hämtade jag Hugo på dagis. Allt väl. Vi gick och hämtade ett paket på posten. Allt väl. Vi åt mellanmål. Allt väl. Sedan börjar Hugo sticka ner händerna i blöjan och klia. Jag sa att han inte skulle göra så, men då sa han ajajaj och såg olycklig ut. Jag fick titta och såg att det började komma små utslag i blöjkanten. Han fick sitta hos mig en stund och mysa.

Sedan började han klia mer och mer så vi tog av både byxor och blöja (under protester - Hugo gillar inte att gå "naken") för att se om det blev bättre av lite luft. Men Hugo kliade mer och mer. Då bestämde jag mig för att han skulle få bada för att svalka kroppen lite. Hällde upp vatten i badkaret. Vi slängde i badleksakerna. Jag tog av Hugos tröja. SATAN I GATAN!!! Hugo var knallröd över hela överkroppen och hade stora utslag som såg ut som myggbett. Vad är detta??? Han fick även röda fläckar bakom öronen och ett par små i ansiktet.

Det är andra gången på 2 veckor som han får utslag på överkroppen, men förra gången var han inte så röd. Snälla, snälla, låt det inte vara någon matallergi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online