tisdag 26 januari 2010

Ultraljud, v 28

Idag jobbar jag hemma, men jag tar mig lite tid till att blogga också ;)

Jag var på ultraljud imorse. Jeroen kunde inte följa med för han lämnade Hugo på dagis. De här tillväxtkontrollerna är ändå inte så värst spännande. Ultraljudet i v 32 missar Jeroen också, men sedan i v 36/37 så får han följa med :)

Allt var kanonbra där inne i magen. Inga konstigheter. Med blotta ögat såg det ut att vara rejält med vatten inne hos bebis. H*n hickade när barnmorskan skulle kontrollera flödet i navelsträngen och det kände jag inte ens! Jag minns att med Hugo så kände jag alla hickningar så otrevligt tydligt redan i mitten av graviditeten. Vet inte om det tyder på att det är mer vatten i magen nu, eller om det beror på att moderkakan sitter framtill den här gången, eller om den här bebisen helt enkelt hickar mer försiktigt ;)

Ett gemensamt drag mellan Hugo och bebbe är i alla fall att de inte gärna visar upp sig på ultraljud. Skall det bli en "blygis" till? Jag önskar att det var april/maj redan nu så att vi kan få lära känna bebbe på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online