fredag 8 januari 2010

Foglossning...

Fy bubblan, vad jag har börjat få ont av foglossning nu! I korsrygen och fram över blygdbenet på samma gång. Jag får ont när jag böjer mig ner över Hugos vagn för att t ex ta på honom en mössa, ont när jag går, ont när jag sitter, helvetesont när jag reser mig upp, ont när jag vänder mig i sängen osv osv. Att gå ute i vinterkylan är pest och pina! Jag har beställt ett stödbälte för korsryggen, men får inte det förrän nästa vecka. Om smärtan inte blir bättre under helgen så skall jag ringa till Ulla och be att få en remiss till sjukgymnast. Det är bäst att få så mycket tips om hur jag skall röra mig som möjligt nu när jag har en 2-åring som kräver en del fysisk ansträngning och lyft.

Jag som trodde att jag skulle slippa fler besvär efter 8 veckors illamående och 5 veckors huvudvärk. Jaja. Jag får väl vara glad över de veckor som jag faktiskt mått bra och inte haft några besvär alls. :) Det tar på krafterna att ha ont konstant...

2 kommentarer:

  1. Stackars lilla dig! :-(. Hoppas du kan få lite lindring. Hur är det med foglossning, kan det gå över när man först har fått det, eller måste du lida av detta resten av graviditeten?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att det går över helt, men det går ju att lindra om man t ex bygger upp musklerna kring mage och rygg. Och sedan är säkert vissa dagar värre än andra. För mig känns det betydligt bättre efter vila och ett varmt bad :)

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online